ЗНО має низку особливостей, які можуть викликати у випускників різні труднощі.
Когнітивні | Недостатній обсяг знань, недостатній рівень сформованості навичок роботи с тестовими завданнями, нездатність оперувати системою навчальних понять предмета, змістом навчального матеріалу. Дані труднощі, насамперед, пов’язані з результативністю навчання у школі. |
Особистісні | Неадекватна самооцінка, темп діяльності, специфіка мислення, підвищений рівень тривоги, що призводить до дезорганізації діяльності, зниження концентрації уваги і працездатності. |
Процесуальні | Недостатнє знайомство із процедурою тестування. |
Подолання труднощів має орієнтуватися на оволодіння учнями специфічними навичками, що визначаються особливостями процедури ЗНО.
Когнітивні | Необхідно рухатись у двох напрямках: освоювати навички роботи з тестами, виробити індивідуальну стратегію діяльності. |
Особистісні | Профілактика та подолання проявів тривожності у учнів та батьків. |
Процесуальні | Оволодіння специфічними навичками, що визначаються особливостями процедури ЗНО. |
Поняття «готовність до ЗНО» можливо розкрити через виділені структурні компоненти:
Компонент |
Показники готовності |
Пізнавальний |
|
Особистісний |
|
Процесуальний |
|