ЗНО. Труднощі та шляхи подолання

ЗНО має низку особливостей, які можуть викликати у випускників різні труднощі.

Когнітивні Недостатній обсяг знань, недостатній рівень сформованості навичок роботи с тестовими завданнями, нездатність оперувати системою навчальних понять предмета, змістом навчального матеріалу. Дані труднощі, насамперед, пов’язані з результативністю навчання у школі.
Особистісні Неадекватна самооцінка, темп діяльності, специфіка мислення, підвищений рівень тривоги, що призводить до дезорганізації діяльності, зниження концентрації уваги і працездатності.
Процесуальні Недостатнє знайомство із процедурою тестування.

Подолання труднощів має орієнтуватися на оволодіння учнями специфічними навичками, що визначаються особливостями процедури ЗНО.

Когнітивні Необхідно рухатись у двох напрямках: освоювати навички роботи з тестами, виробити індивідуальну стратегію діяльності.
Особистісні Профілактика та подолання проявів тривожності у учнів та батьків.
Процесуальні Оволодіння специфічними навичками, що визначаються особливостями процедури ЗНО.

Поняття «готовність до ЗНО» можливо розкрити через виділені структурні компоненти:

Компонент

Показники готовності

Пізнавальний
  • висока мобільність;
  • високий рівень організації діяльності;
  • висока та стійка працездатність;
  • високий рівень концентрації уваги;
  • структурованість мислення;
  • сформованість внутрішнього плану дій .
Особистісний
  • наявність сформованого уявлення про ЗНО, адекватного дійсності;
  • адекватна самооцінка;
  • самостійність мислення та дії.
Процесуальний
  • знайомство з процедурою ЗНО (перегляд відеострічки, пробне тестування);
  • навички роботи з тестовими матеріалами;
  • уміння встановлювати контакти в незнайомій обстановці з незнайомими людьми.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *